Otin testimielessä tuon puretun vihreän langan ja 3 1/2 neulepuikot käyttööni, ja kokeilin Fifi 2 kuviota.

Huomasin, että
1. Osaan vielä luoda silmukoita
2. Silmukat tulevat kuin ulkomuistista
3. Osaan vielä tehdä pitsineulettakin, lanka vaan ei ole ihan omiaan pitsineulekuvioon.

Tämän perusteella uskaltaisin varmaan jo ruveta tilailemaan lankoja. Minulla oli noin kymmenen vuoden tauko neulonnassa, onko neulonta nyt sitten verrattavissa pyörälläajoon? Kun kerran oppii, niin... (tosin pyörälläajoa minun pitää seuraavan kerran kokeilla jossakin erittäin rauhallisessa paikassa).

Jatkoa klo 13:24
------
Pitsineuleessa meinasikin alkuvaiheissa olla hankaluuksia, kun silmukat eivät jossakin kohtaa tahtoneet täsmätäkään. Ilmeisesti olin lipsauttanut nurjalla puolella jotakin langankiertoja neulomatta. Piti vähän soveltaa ja lisäillä silmukoita. Nyt olen neulonut noin 10 cm, ja mallikuvio näyttää jo oikeanlaiselta. Teen noin 20 cm leveää. Minusta tuntuu, että minun pitää vain jatkaa tämän neulomista, että saan pitkästä aikaa tähän tuntumaa.